تقویت هوش نوزادان

تقویت هوش نوزادان

تقویت هوش نوزادان

تقویت هوش نوزادان

رعایت نکاتی ساده برای تقویت هوش نوزاد

 رعایت نکاتی ساده برای تقویت هوش نوزاد

هیچ کودک و هیچ والدینی از این که باهوش باشد بدش نمی آید. اما خود کودک نمی تواند به تنهایی توانایی ذهنی خود را شکوفا سازد و نقش والدین در تقویت هوش کودک بسیار مهم است.
فعالیت‌های بسیاری وجود دارد که در کنار بازی یک جلسه آموزشی هم محسوب می‌شود و می تواند به تقویت هوش کودک کمک نماید.
کارشناسان تاکید دارند که در طول روز با کودک خود زیاد حرف بزنید. مغز، سیستمی است که همیشه به دنبال الگوها و نمونه محور است. بنابراین، هر چه نمونه های کلامی بیشتری را بشنود، بسیار سریع تر حرف زدن را خواهد آموخت. به همین دلیل، توصیه می شود تا می توانید در طول روز با کودک خود صحبت و برای او داستان بخوانید.
چند اسباب بازی با رنگ‌های جذاب برای بازی کودک بخرید متوجه خواهید شد،هر گاه، کودک با این اسباب بازی‌های رنگارنگ بازی می‌کند لبخند می‌زند یا به نوعی احساس رضایت خود را نشان می‌دهد.برای تقویت هوش و حس بینایی،کتاب‌های مخصوص نوزادان، با رنگ‌های شاد بخرید. هنگام لباس پوشیدن،چند دست لباس در رنگ‌های مختلف جلوی کودک بگذارید،اجازه دهید خودش رنگ دلخواهش را انتخاب کند و حتما همان لباس را بپوشد. این روشی است که کودک به وسیله آن رنگ‌ها را می‌شناسد.
کودک با لمس اسباب بازی های مختلف می تواند تفاوت بین سطوح سخت، نرم و پنبه‌ای را دریابد. در این مرحله برای تقویت عضلات پا و گردن نوزاد می‌توانید به نرمی پاهای کودک را خم و راست کنید یا به آرامی اسباب بازی محبوبش را جلوی چشمانش تکان دهید به نحوی که کودک گردنش را به آرامی با تکان دست شما حرکت دهد.
  
راههای تقویت هوش

تحقیقات ثابت کرده اند، اشاره کردن به اشیا هنگام بیان نام آنها باعث رشد سریع تر مهارت های کلامی در کودکان می شود. در ابتدا، هنگامی که شما به چیزی اشاره می کنید، ممکن است کودک به شما نگاه کند. وقتی کمی بزرگ تر شد، احتمالا به انگشت اشاره شما هم نگاه خواهند کرد. در حدود ۹ ماهگی، بیشتر کودکان می آموزند که باید به نقطه ای نگاه کنند که شما اشاره می کنید. در سن ۹ یا ده ماهگی، کودکان وسایل و اشیا را برای شما می آورند. این همکاری و تعامل دوطرفه را «توجه متقابل» می نامند. به این معنا که کودک می آموزد تا خارج از محدود ارتباطی شما دو نفر، در مورد چیزی یا کسی با شما ارتباط برقرار کند.

– شیوه های تقویت هوش نوزاد 12-9 ماهه
در صورت انجام تمرین ها و آموزش های این مجموعه

 پس از سه ماهگی:
– رنگ ها و شکل های گوناگون را می شناسد.
– مفهوم پنهان و آشکار را درک می کند.
– دسته ها و گروهها را تشخیص می دهد.

پس از شش ماهگی:
– اجزی چهره را می شناسد.
– مفهوم کم و زیاد را درک می کند.
– اجزی تشکیل دهنده یک طرح کلی را تشخیص می دهد.

پس از نه ماهگی:
– اعضای بدن را می شناسد.
– به مفهوم ثابت بودن شکل و اندازه اشیا پی می برد.
– مفهوم رابطه و فاصله بین اشیا را درک می کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد